Τρίτη, Αυγούστου 18, 2015

Θέμα: Αναπήδηση της μπάλας-Tρίπλα

Σχέδιο μαθήματος 

Γνωστικό αντικείμενο: Φυσική Αγωγή
Ενότητα: Δεξιότητες χειρισμού
Θέμα: Αναπήδηση της μπάλας-Tρίπλα
Διάρκεια: 30΄
Οργάνωση τάξης: Συγκεντρωτική
Ανεπτυγμένες δεξιότητες παιδιών: βάδισμα, τρέξιμο, μετακίνηση με την χρήση                  οργάνων, μετακινήσεις σε διάφορες κατευθύνσεις και πορείες.
Μέσα υλικά:
   Μπάλες  (μια για κάθε παιδί)
   Ντέφι
   Στεφανάκια
   Καρτελίτσες (5 κίτρινες και 5 κόκκινες)
   κολλητική ταινία
   Εικόνα ενός καλαθοσφαιρικού αγώνα

Διδακτικοί Στόχοι:
Τα παιδιά πρέπει να είναι σε θέση να:
  1. ρίχνουν την μπάλα και να την παίρνουν με αναπήδηση στο έδαφος
  2. κάνουν σκαστή σε ζευγάρι
  3. ντριπλάρουν με τα δυο χέρι/ ένα χέρι

  1. ντριπλάρουν με μετακίνηση με καθορισμένη πορεία
  2. ρίχνουν την μπάλα σε στόχο-μπασκέτα

  Στόχοι εκπαιδευτικού:
Οι στόχοι για βελτίωση της διδασκαλίας μας είναι
  1. Να κινούμαστε επαρκώς στο χώρο δίνοντας ανατροφοδότηση
  2. Να ενθαρρύνουμε και να παρακινούμε τα παιδιά διαρκώς
  3. Να δίνουμε σαφείς οδηγίες για να μην χάνεται χρόνος







Πορεία μαθήματος:
Εισαγωγική Δραστηριότητα :
Αφόρμηση:
Ως αφόρμηση η νηπιαγωγός χρησιμοποιεί μια εικόνα στην οποία φαίνεται ένας καλαθοσφαιρικός αγώνας. Παρουσιάζει την εικόνα αυτή στα παιδιά λέγοντας τους
« Καλημέρα παιδιά μου, είστε καλά; Είμαι σίγουρη ότι θα διερωτάστε τι δείχνει η εικόνα αυτή; Μήπως γνωρίζει κάποιος από εσάς τι βλέπουμε στην εικόνα αυτή;». Στο σημείο αυτό δίνει τον λόγο σε όσα παιδιά το επιθυμούν και ακολούθως εξηγεί σε αυτά πως στην εικόνα αυτή φαίνεται ένας καλαθοσφαιρικός αγώνας από δυο ομάδες. Ακολούθως λεει στα παιδιά ότι σήμερα θα προσπαθήσει να τα μάθει να παίζουν και αυτά το παιχνίδι της καλαθόσφαιρας.

Δραστηριότητες
  1. Η νηπιαγωγός εξασφαλίζει σε κάθε παιδί μια μπάλα και τους εξηγά ότι πρέπει να πιάνουν την μπάλα με τα δυο τους χέρια, αφού αυτή αναπηδήσει μια φορά μέσα στον ατομικό τους χώρο, το στεφανάκι. Αν χρειαστεί, η νηπιαγωγός κάνει επίδειξη του παιχνιδιού αυτού. Καθώς τα παιδιά βελτιώνονται στο πιάσιμο της μπάλας, η νηπιαγωγός μεταβάλλει τον αριθμό των χτυπημάτων που πρέπει να γίνουν, πριν τα παιδιά πιάσουν την μπάλα. Η νηπιαγωγός βοηθά τα παιδιά φωνάζοντας τους « αγκάλιασε την μπάλα », κάθε φορά που πρέπει να την πιάσουν. Στην συνέχεια επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία αλλά τα παιδιά πρέπει να μετακινούνται σε όλο τον χώρο καθώς κτυπούν και παίρνουν την μπάλα.
  2. Η νηπιαγωγός τοποθετεί στο έδαφος κολλητική ταινία σχηματίζοντας έτσι μια γραμμή. Καλεί τα παιδιά να χωριστούν σε δυο ομάδες δίνοντας τους καρτέλες-τα παιδιά που έχουν το ίδιο χρώμα καρτέλας σχηματίζουν μια ομάδα. Οι δυο ομάδες στέκονται απέναντι και τις διαχωρίζει η χαρτότελα. Δίνει στα παιδιά της μιας γραμμής μια μπάλα και ακολούθως τους λεει « Παιδιά τώρα για φανταστείτε ότι είστε τα πόδια της «Σαρανταποδαρούσας» και  πρέπει να ρίχνεται την μπάλα στον απέναντι σας χωρίς να κινήστε γιατί η «Σαρανταποδαρούσα» κοιμάται. Βασικά ζητά από τα παιδιά να κάνουν την σκαστή γι’ αυτό και κάνει επίδειξη της διαδικασίας αυτής.
  3. Η νηπιαγωγός εξασφαλίζει για κάθε παιδί μια μπάλα και αρκετό χώρο, ώστε να μπορεί να κινηθεί. Ακολούθως, τους ζητά να ντριπλάρουν την μπάλα χρησιμοποιώντας και τα δυο τους χέρια. Αφού γίνει η εξάσκηση της ντρίπλας με τα δυο χέρια, τους ζητά να ντριπλάρουν χρησιμοποιώντας το αδύνατο τους χέρι ενώ στη συνέχεια να ντριπλάρουν με το άλλο τους χέρι. Συνεχίζεται η ίδια η διαδικασία αλλά με μετακίνηση στον χώρο για αρκετό χρόνο μέχρι τα παιδιά να καταφέρουν να ντριπλάρουν σωστά.
  4. Για τελική δραστηριότητα τοποθετούνται 2 μπασκέτες και τα παιδιά σχηματίζουν δυο ομάδες, και προσπαθούν να ντριπλάρουν όπως μπορούν, είτε με τα δυο χέρια είτε με το ένα και στην συνέχεια ρίχνουν την μπάλα στην μπασκέτα

Αξιολόγηση:
Η αξιολόγηση του μαθήματος είναι συντρέχουσα. Με την πρώτη δραστηριότητα αξιολογούμε τα παιδιά αν μπορούν να  ρίχνουν την μπάλα και να την παίρνουν με αναπήδηση στο έδαφος, στη δεύτερη δραστηριότητα αξιολογούμε τα παιδιά αν μπορούν να κάνουν σκαστή, στην τρίτη δραστηριότητα αξιολογούμε τα παιδιά αν μπορούν να ντριπλάρουν πρώτα με τα δυο χέρια και κατόπιν με το ένα πρώτα σε στάση  και μετά με μετακίνηση, στην τέταρτη και τελική δραστηριότητα αξιολογούμε τα παιδιά αν μπορούν να εφαρμόζουν την δεξιότητα της ντρίπλας και την ρίψη της μπάλας στην μπασκέτα.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...