Τετάρτη, Αυγούστου 19, 2015

Θέμα: Απαλά – Δυνατά

Σχέδιο Μαθήματος

Απαλά – Δυνατά

Ηλικία Παιδιών: 3 - 4

Αριθμός Παιδιών: 27
Χρόνος Διδασκαλίας: 35’

Διδακτικοί Στόχοι

Τα παιδιά να
·        Aναγνωρίζουν απαλούς και δυνατούς ήχους.
·        Ξεχωρίζουν απαλούς και δυνατούς ήχους σε μουσικές ακροάσεις
·        Kινούνται ελεύθερα με το σώμα τους, για τους ήχους που ακούνε.
·        Παράγουν απαλούς και δυνατούς ήχους με τη φωνή και τα μουσικά όργανα.


Αφόρμηση
Η νηπιαγωγός μπαίνει στην τάξη, μιλώντας στα παιδιά άλλοτε με δυνατή φωνή κι άλλοτε με απαλή.  Θα καλωσορίσει τα παιδιά με απαλή και δυνατή φωνή (θα περιμένει τα παιδιά να απαντήσουν με το ίδιο ύφος). Συζητάει με τα παιδιά στη συνέχεια, για το τι προηγήθηκε.  

Δραστηριότητες
1.     Τα παιδιά κάθονται στον κύκλο. Η νηπιαγωγός κτυπάει με κάποιο μουσικό όργανο δυνατούς και απαλούς ήχους.  Λέει στα παιδιά να κάνουν κινήσεις με τα χέρια τους, ανάλογα με τον ήχο που ακούνε.  Για παράδειγμα, αν ακούσουν δυνατό ήχο ανοίγουν τα χέρια και όταν ακούνε απαλό ήχο, κλείνουν τα χέρια.

2.     Η νηπιαγωγός προτείνει στα παιδιά να γίνουν νεράϊδες και γίγαντες.  Όταν κτυπάει το τρίγωνο, τα παιδιά θα κινούνται απαλά όπως τις νεράϊδες, ενώ αν κτυπά το ταμπουρίνο, θα κινούνται δυνατά, σα γίγαντες.
 
3.     Στη συνέχεια, τα παιδιά ακούνε μουσική με εναλλαγές απαλών και δυνατών ήχων. Η νηπιαγωγός τους λέει ότι κάθε φορά που ακούνε δυνατούς ήχους, θα τεντώνουν ψηλά και θα προσπαθήσουν να αγγίξουν τον ουρανό. Όταν ακούνε απαλό ήχο, θα ξαπλώνουν στο πάτωμα και θα σέρνονται. 

4.     Ακολούθως, τα παιδιά σχηματίζουν ένα κύκλο.  Η νηπιαγωγός βρίσκεται στη μέση του κύκλου και κρατάει τρίγωνο και ταμπουρίνο. Όταν κτυπά απαλούς ήχους, τα παιδιά την πλησιάζουν, ενώ όταν κτυπά το ταμπουρίνο και οι ήχοι είναι δυνατοί, τα παιδιά απομακρύνονται και ο κύκλος μεγαλώνει.

5.     Έπειτα, η νηπιαγωγός χωρίζει τα παιδιά σε δυο ομάδες. Την ορχήστρα και τους χορευτές. Η ορχήστρα θα κτυπάει με τα όργανα δυνατούς και απαλούς ήχους και οι χορευτές θα κινούνται ανάλογα.  Το σήμα για το ποιος ήχος θα κτυπηθεί στα όργανα, θα το δίνει η μαέστρος – νηπιαγωγός. Όταν ανοίγει τα χέρια της, θα κτυπούν και θα χορεύουν δυνατά, ενώ όταν κλείνει τα χέρια της θα κτυπούν και θα χορεύουν απαλά

Κλείσιμο

Η νηπιαγωγός προτείνει να παίξουν ένα παιχνίδι. Ένα παιδί παριστάνει τον ταχυδρόμο και βγαίνει έξω από την τάξη, καθώς τα υπόλοιπα παιδιά με τη νηπιαγωγό, κρύβουν ένα αντικείμενο.  Το παιδί ταχυδρόμος, ψάχνει να βρει το αντικείμενο και όταν κοντεύει προς την κρυψώνα, τα υπόλοιπα παιδιά φωνάζουν δυνατά το "α", ενώ αντιθέτως, όταν απομακρύνεται, λένε απαλά το "α". 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...