Τρίτη, Αυγούστου 18, 2015

Θέμα: ρίξιμο - πιάσιμο

Σχέδιο μαθήματος  

Γνωστικό αντικείμενο: Φυσική Αγωγή
Ενότητα: Δεξιότητες χειρισμού
Θέμα: ρίξιμο - πιάσιμο
Διάρκεια: 30΄
Οργάνωση τάξης: Συγκεντρωτική
Μέσα υλικά:
   Μαξιλαράκια (ένα για κάθε παιδί)
   cd, cd - player

Διδακτικοί Στόχοι: Τα παιδιά να

  1.  ρίχνουν και να πιάνουν με τα δύο τους χέρια το μαξιλαράκι
  2.  ρίχνουν με το ένα χέρι και να παίρνουν με τα δύο
  3.  ρίχνουν και να πιάνουν το μαξιλαράκι σε στατική θέση
  4.  ρίχνουν και να πιάνουν το μαξιλαράκι σε μετακίνηση
  5.  ρίχνουν και να πιάνουν το μαξιλαράκι με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικά επίπεδα

   Στόχοι εκπαιδευτικού:

Οι στόχοι για βελτίωση της διδασκαλίας μας είναι
  1. Να κινούμαστε επαρκώς στο χώρο δίνοντας ανατροφοδότηση
  2. Να ενθαρρύνουμε και να παρακινούμε τα παιδιά διαρκώς
  3. Να δίνουμε σαφείς οδηγίες για να μην χάνεται χρόνος


Εισαγωγή:
Αφού τα παιδιά είναι ήδη στον προκαθορισμένο χώρο όπου θα διεξαχθεί το μάθημα της φυσικής αγωγής, η νηπιαγωγός τους ζητά να καθίσουν μπροστά της, τους εξηγεί ότι στο σημερινό μάθημα θα κάνουν κάτι καινούργιο, θα ασχοληθούν με μικρά όργανα γυμναστικής όπως τροχάκια, μπάλες και μαξιλαράκια. Στην συνέχεια, τους ζητά να κλείσουν τα μάτια, τους βάζει μία απαλή μουσική και τους λέει μία ιστοριούλα. «Σήμερα παιδιά θα πάμε ένα ταξίδι σε μία πολύ μακρινή χωρά, σε μία χώρα όπου εκεί όλα τα παιδιά ειδικά σήμερα είναι πολύ χαρούμενα, ξέρετε γιατί; Σήμερα είναι η μέρα που γιορτάζουν. Γι’ αυτό το λόγο η καλή νεράιδα πήγε στην χώρα τους για να τους πάρει τα δώρα που τους αγόρασε. Τα δώρα αυτά τα έβαλε μέσα σε ένα κιβώτιο που μοιάζει με αυτό. Η καλή νεράιδα όμως έχασε το δρόμο για την χώρα αυτή και επειδή βιαζόταν πάρα πολύ, άφησε το κουτί έξω από την χώρο κάτω από το μεγάλο κυπαρίσσι. Το κουτί αυτό το βρήκε η κυρία Ανακατωσούρα, την γνωρίζετε την κυρία αυτή; Η κυρία αυτή όπου βρίσκεται τα κάνει άνω κάτω, τίποτα δεν μένει στη θέση του στο πέρασμα της. Έτσι λοιπόν περνώντας από το μεγάλο κυπαρίσσι, χωρίς να δει το κουτί το έριξε κάτω και ότι υπήρχε μέσα είχε σκορπιστεί γύρω από το δέντρο.» Η νηπιαγωγός ρίχνει έξω από το κουτί όλα τα μαξιλαράκια που υπάρχουν μέσα σε αυτό και ζητά από τα παιδιά να ανοίξουν σιγά σιγά τα μάτια τους. Τους δείχνει τα μαξιλαράκια και τους ρωτά αν πιστεύουν ότι είναι αυτά που ήταν μέσα στο κιβώτιο και αν θέλουν να παίξουν με αυτά και μετά να τα επιστρέψουν πίσω στα παιδιά της μακρινής χώρας αφού τους ανήκουν και είναι τα δώρα τους που πήραν από την καλή νεράιδα. . Το κάθε παιδί παίρνει από ένα μαξιλαράκι και απλώνει στο χώρο. (5 λεπτά)

Δραστηριότητες:
1)      Η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να παίξουν με το μαξιλαράκι που κρατούν στα χέρια τους, καθοδηγώντας τους στο ρίξιμο – πιάσιμο. Στην συνέχεια τους ζητά να της δείξουν διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ρίξουμε και να πιάσουμε το μαξιλαράκι (με τα δύο χέρια, με το ένα χέρι, σε διαφορετικά επίπεδα και αν μπορούν μετά να το πιάνουν το μαξιλαράκι με διαφορετικό μέρος του σώματος τους) παραμένοντας το κάθε παιδί στον ατομικό του χώρο (στατική θέση). Όταν δει ότι κάποιο παιδί βρήκε ένα καινούργιο τρόπο, του ζητά να κάνει επίδειξη και τα άλλα παιδιά να το επαναλάβουν. Αν κάποιος από τους τρόπους δεν εφαρμόζεται από τα παιδιά, τον επιδεικνύει η ίδια η νηπιαγωγός (3 - 4 λεπτά)

2)      Ακολούθως παροτρύνει τα παιδιά να δοκιμάσουν αυτό που έκαναν μέχρι τώρα μετακινούμενοι στο χώρο. Σε αυτή τη φάση η νηπιαγωγός μπορεί να λέει τις οδηγίες. Αρχικά τα παιδιά θα ρίχνουν το μαξιλαράκι με τα δύο χέρια και θα το αφήσουν να πέσει στο έδαφος, μετά να το ρίχνουν και αν το πιάνουν με τα δύο χέρια, μετά να το ρίχνουν με το ένα να το πιάνουν με τα δύο. Αργότερα να το ρίχνουν με το ένα χέρι και να το πιάνουν με το άλλο χέρι. Σε ένα μετέπειτα στάδιο τα παιδιά θα προσπαθήσουν να ρίχνουν το μαξιλαράκι τους όπως θέλουν ψηλά και μέχρι να το πιάσουν θα πρέπει να κτυπήσουν παλαμάκια. Αργότερα μπορεί να κάνουν στροφές και να το πιάνουν. (5 - 6 λεπτά)

Κλείσιμο μαθήματος:
Αφού τελειώσουν το παιχνίδι και φέρουν όλες τις μπάλες πίσω στην νηπιαγωγό, συγκεντρώνονται όλοι σε ένα μέρος του χώρου, κάθονται κάτω και η νηπιαγωγός συζητά μαζί τους για το μάθημα που έκαναν σήμερα. (2 λεπτά)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...