17 Αυγ 2015

Σχ. Μαθήματος για τη Φυσική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο



 




Τίτλος : «Οι μικροί εξερευνητές γυμνάζονται»
Εισαγωγή:
                     Σύμφωνα με το σκοπό της Φυσικής Αγωγής, στο νηπιαγωγείο σχεδιάζουμε δραστηριότητες με σκοπό τη σωματική, κοινωνική συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Εξασφαλίζουμε, όσο αυτό είναι δυνατό, ένα ασφαλές περιβάλλον, τον απα­ραίτητο εξοπλισμό και διευκολύνουμε τη συμμετοχή του παιδιού σε διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις δυνατότητες της ηλικίας του.
                    Μέσα από το παιχνίδι, το παιδιά γεμίζουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους σε αυτή την ηλικία. Είναι το μέσο με το οποίο γνωρίζει τον εαυτό του, το παιδί, μαθαίνει για τους ανθρώπους, και τον κόσμο γύρω του, αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες και τα όριά του. Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού. Τα παιδιά με το παιχνίδι μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αναλαμβάνουν ευθύνες και ρόλους, μαθαίνουν να τηρούν και να σέβονται κανόνες. Στα πλαίσια, όλων των παραπάνω, προέκυψε η παρακάτω σύνθετη δραστηριότητα, η οποία μέσα από διάφορα πρωτότυπα παιχνίδια σε σταθμούς προάγει και αναπτύσσει βασικές δομές στη φυσική αγωγή, οι οποίες περιγράφονται παρακάτω, στους στόχους.


Βασικές Κινητικές Δεξιότητες:
*    Δεξιότητες με μετατόπιση (αλλαγή θέσης στο χώρο)
*    Δεξιότητες χωρίς μετακόμιση (αλλαγή θέσης ή στάσης στο προσωπικό χώρο)
*    Δεξιότητες χειρισμού του σώματος με χρήση ή χωρίς χρήση κάποιου οργάνου.
Στόχοι:
*    Ανάπτυξη αίσθησης του χώρου – χρόνου
*    Γνώση σώματος
*    Ανάπτυξη οπτικοακουσιτκού – κινητικού συντονισμού
*    Πλευρική κίνηση
*    Καλλιέργεια ρυθμού
*    Ανάπτυξη βασικών κινητικών δεξιοτήτων.

Ηλικία: προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
Αριθμός παιδιών: 8 εως 16 παιδιά
Επανάληψη: 2 φορές

Υλικά:
*    8 στρώματα flip flop ή κύλινδρος ή ένα τραπέζι,
*    2 στεφάνια ψυχοκινητικής
*    4 κρίκοι
*    1 σκοινί
*    1 σφυρίχτρα (πάντα χρειάζεται !)


Κυκλική εξάσκηση στους 4 παρακάτω σταθμούς.
Ανά 4 παιδιά, περνάνε από όλους τους σταθμούς και όταν ολοκληρώσουν την προσπάθεια, τότε ξεκινούν οι επόμενοι 4.
1ος σταθμός:
«Το τούνελ»
Τα παιδιά μπαίνουν στο κύλινδρο ή κάτω από το τραπέζι με ερπική κίνηση περνώντας το «τούνελ», το ένα μετά το άλλο ώσπου να βρουν την έξοδο .

2ος σταθμός:
«Με ένα στεφάνι»
Είσοδος του ενός παιδιού μέσα στο στεφάνι .Πηδάει με ρυθμό γκάλοπ, συνεχίζει με εναλλαγή γονάτων προς το στήθος και αναπήδηση πέλματος από το έδαφος . Το άλλο παιδί συγκρατεί το στεφάνι από την εξωτερική πλευρά. Στη συνέχεια οι ρόλοι αντιστρέφονται.

3ος σταθμός
«Περίεργο περπάτημα»
Περπάτημα με μικρές κινήσεις του σώματος (μικροί / μεγάλοι δρασκελισμοί κα) και ισορροπία του κρίκου πάνω στο κεφάλι κρατώντας τον με λαβή από τη παλάμη. Εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια μπαλίτσα .

4ος σταθμός
«Σκοινάκι»
Πέρασμα σκοινιού από πάνω (ως εμπόδιο δηλαδή) με μεγάλη κίνηση των ποδιών (σαν το άνοιγμα του περπατήματος). – το γνωστό σε όλους μας, σκοινάκι - .

Βιβλιογραφία:
*    Υ.Π.Ε.Π.Θ. – Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002, ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο και Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων, Αθήνα
*    Θεοδωράκη, Μ. «Μουσικοκινητικά παιχνίδια με άξονα τα συναισθήματα» , Μουσικοκινητική Αγωγή, εκδόσεις Διάπλαση, 2011.
*    Ρήγα, Β. «Η σωματική έκφραση στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο», εκδόσεις Τυπωθήτω – Γ.Δαρδάνος, 2008.

*    Plummer, D. «Παιχνίδια αυτοεκτίμησης για παιδιά», εκδόσεις Πατάκη, 2009.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενδοσχολική Βία: "ΚΑΤΑΔΙΔΩ - ΑΝΑΦΕΡΩ" (tattling - reporting)

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/03/antibullying.html ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΚΕΛΣΟ (Antibullying) - ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ...