Τετάρτη, Αυγούστου 19, 2015

Τα σκουπίδια - προστασία του περιβάλλοντος

Σχέδιο Μαθήματος

                                                        Τα σκουπίδια

                                       Προστασία Περιβάλλοντος



Ηλικία Παιδιών: 3-4
Αριθμός Παιδιών: 27

Χρόνος Διδασκαλίας: 30΄

Διδακτικοί Στόχοι

Τα παιδιά να:
·        μάθουν πώς μπορούν να επηρεάσουν θετικά το περιβάλλον
·        εμπλέκονται σε διάλογο και να απαντούν ερωτήσεις για το θέμα
·        εκφράσουν προσωπικές απόψέις για το θέμα σκουπίδια – περιβάλλον (επιπτώσεις στα άτομα, πως δημιουργούνται κ.ά.)
·        εκφράσουν εικαστικά γιατί δεν πρέπει να ρίχνουμε σκουπίδια με μιa αφίσα, βάση συνεργασίας
·        συμμετέχουν σε μια εκστρατεία περισυλλογής σκουπιδιών καταλαβαίνοντας τη σημαντικότητά της


Αφόρμηση
Η νηπιαγωγός έχει ήδη σκορπίσει στην τάξη άδεια κουτιά από γάλα, πατατάκια, δημητριακά και γενικότερα διάφορα σκουπίδια.  Ρωτάει τα παιδιά τι άραγε συνέβη.  Έπειτα, ζητάει από αυτά να παρατηρήσουν την τάξη τους και να της πουν αν τους αρέσει, έτσι όπως είναι.

 Δραστηριότητες

1.     Η νηπιαγωγός συζητάει με τα παιδιά για τα σκουπίδια και τις επιπτώσεις τους στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.  Για την άσχημη μυρωδιά τους, για το πόσο ασχημίζουν το περιβάλλον, καθώς και για τις πληγές που κάνουν στη φύση. Ακολούθως, συζητάνε για το πως δημιουργούμε τα σκουπίδια και γιατί κ.ά.
2.     Έπειτα, η νηπιαγωγός υποβάλει στα παιδιά την ερωτήση: «Πώς μπορούμε να προστατέψουμε το περιβάλλον;» Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν κι η νηπιαγωγός καταγράφει τις απαντήσεις τους σε ένα κομμάτι χαρτί.
3.     Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός οργανώνει, μαζί με τα παιδιά, μια εκστρατεία περισυλλογής σκουπιδιών από την αυλή και το χώρο του σχολείου.

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...