19 Αυγ 2015

"Ευρωπαϊκή Ένωση"

Σχέδιο Μαθήματος

                                                  "Ευρωπαϊκή Ένωση"

Ηλικία Παιδιών: 3-4
Αριθμός Παιδιών: 27

Χρόνος Διδασκαλίας: 35΄

Διδακτικοί Στόχοι

Τα παιδιά να:
·        Καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο
·        Μάθουν για την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση
·        Εξοικειωθούν με τη μέθοδο του θεατρικού παιχνιδιού
·        Αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους

Αφόρμηση:
Η νηπιαγωγός μπαίνει στην τάξη λέγοντας πως είναι πάρα πολύ χαρούμενη γιατί πριν λίγες μέρες, το περασμένο Σάββατο, την 1η Μαΐου, η Κύπρος μπήκε σε μία πάρα πολύ σπουδαία οικογένεια, στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  Η νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά εάν άκουσαν κάτι στο σπίτι για το γεγονός αυτό.  

 

Δραστηριότητες

1.     Η νηπιαγωγός αφήνει τα παιδιά να πουν εάν άκουσαν κάτι.  Για να τα βοηθήσει, τους λέει ότι τόσο σημαντικό ήταν το ότι η Κύπρος μας, έγινε μέλος αυτής της Οικογένειας, που διοργανώθηκε ένα μεγάλο πάρτι στην Πλατεία Ελεύθερίας, κάτω στη Λευκωσία (αναμένεται ότι πολλά από τα παιδιά, θα έχουν παρευρεθεί). 
2.     Στη συνέχεια, τοποθετεί επάνω στο φανελογράφο ένα μεγάλο χάρτι της Ευρώπης. Στο χάρτι αυτό οι χώρες μέλη απεικονίζονται με κίτρινο χρώμα, ενώ οι δέκα υπό ένταξη με μπλε.  Δίπλα από κάθε χώρα υπάρχει κι η σημαία της.  Η νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά εάν έχουν ξαναδεί χάρτι και τους εξηγεί τι είναι.  Ακολούθως, ζητάει από ένα παιδί να της δείξει που βρίσκεται η Κύπρος στο χάρτι και ποια είναι η σημαία της.

3.     Έπειτα, η νηπιαγωγός εμφανίζει μία μεγάλη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ρωτάει τα παιδιά να της πουν εάν γνωρίζουν ποιανού είναι αυτή η σημαία και τι βλέπουν.  Αφού τα παιδιά εκφράσουν απόψεις, τους λέει ότι είναι η σημαία της Ε.Ε. και πως τώρα η Κύπρος μας θα έχει δύο σημαίες.

4.     Ακολούθως, η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι θα τους πει ένα τραγουδάκι κι εάν το ξέρουν να το τραγουδήσουν κι αυτοί.  Η νηπιαγωγός ψάλει τον Εθνικό Ύμνο κι έπειτα ρωτάει τα παιδιά εάν τον ξέρουν.  Στη συνέχεια, βάζει στο ραδιόφωνο την «Ωδή στη Χαρά» (Υμνος της Ε.Ε.) και λέει στα παιδιά ότι τώρα η Κύπρος θα έχει ακόμα ένα δικό της τραγουδάκι.


5.     Έπειτα, η νηπιαγωγός σκορπάει στο πάτωμα δεκαπέντε κίτρινες κορδελίτσες, που συμβολίζουν τις χώρες μέλη και δέκα μπλε, που συμβολίζουν τις υπό ένταξη χώρες. Καλεί τα παιδιά να πάρουν από μία.  Τα παιδάκια με την κίτρινη κορδελίτσα σχηματίζουν ένα κύκλο.  Με τη μουσική («Ωδή στη Χαρά»), τα παιδάκια που κρατάνε τις μπλε κορδελίτσες καλούνται να μπουν μέσα στον κύκλο κι στη συνέχεια να πιαστούν χεράκια με τα υπόλοιπα παιδιά.  Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού η νηπιαγωγός αφηγείται ότι η Κύπρος κι άλλες χώρες, μπαίνουν στην Ε.Ε. 


Κλείσιμο

Τα παιδιά κάθονται στα τραπεζάκια τους και η νηπιαγωγός τους μοιράζει τη σημαία της Ε.Ε. για να τη χρωματίσουν.

 


Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση είναι συντρέχουσα αφού η νηπιαγωγός παρακολουθεί καθόλη τη διάρκεια του μαθήματος κατά πόσο τα παιδιά συμμετέχουν.



*(Το μάθημα θα γίνει με πολύ απλουστευμένο τρόπο, στο επίπεδο των παιδιών)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενδοσχολική Βία: "ΚΑΤΑΔΙΔΩ - ΑΝΑΦΕΡΩ" (tattling - reporting)

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/03/antibullying.html ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΚΕΛΣΟ (Antibullying) - ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ...