Πέμπτη, Αυγούστου 20, 2015

Το γράμμα «α»


                               Θέμα:  Το γράμμα «α»
Διάρκεια: 30΄
Οργάνωση τάξης: Συγκεντρωτική
Μέσα υλικά:
   Εικόνες με τις λεξούλες
   Γράμματα
    κουβέρτα
   CD, CD-PLAYER

Στόχοι: Τα παιδιά να είναι σε θέση να
   Εκφέρουν και να αρθρώνουν σωστά τον ήχο του γράμματος « Α, α»
   Να λένε προφορικά λέξεις που αρχίζουν από « Α, α»
   Να αναγνωρίζουν οπτικά το σύμβολο «Α, α»

Αφόρμηση:
Η νηπιαγωγός βρίσκεται κρυμμένη πίσω από το κουκλοθέατρο και παρουσιάζει στα παιδιά την οικογένεια «Α, α».
Παρουσιάζει πρώτα την μητέρα Α η οποία φωνάζει στην μικρή της κόρη α να βιαστεί λίγο. Έτσι παρουσιάζεται τόσο το κεφαλαίο όσο και το μικρό γράμμα.
Προκαλεί τα παιδιά να φωνάξουν δυνατά, σιγά το όνομα ......αααααα. στην συνέχεια αρχίζει μια συνομιλία μεταξύ του Α και του α ........
 Α: άντε βρε α φάε όλο το αυγό....
  α: δεν το θέλω μαμά α ......εγώ θέλω ανανά....μάλλον όχι προτιμώ ένα αγγούρι.....
Α: α.....νομίζω θα θυμώσω......άντε βρε κοριτσάκι μου και θα χάσουμε το αεροπλάνο.....
α: δεν με ενδιαφέρει εγώ θα μείνω με τους φίλους μου εδώ, εσύ Κυρία μαμά Α πάρε το αεροπλάνο και πήγαινε στην Αφρική να βρεις την Κυρία Αρκούδα που κάθεται κάτω από τις αμυγδαλιές Εγώ θα κάνω ένα ταξίδι μαζί με τους φίλους μου...φίλοι μου θέλετε να πάμε ένα ταξίδι?????

Πορεία διδασκαλίας:

Η νηπιαγωγός βγαίνει από το κουκλοθέατρο και κρατώντας την μικρή α λεει στα παιδιά ότι θα πάνε ένα κοντινό ταξίδι στην αααααααα.....που θα πάμε φίλοι μου??(προκαλεί τα παιδιά να το πουν δυνατά)....κοιτάξτε πάνω εγώ βλέπω πολλά αααααα για να πάρουμε ένα α και να το κλείσουμε στο χέρι μας........φωνάζει το ακούτε.....φωνάζει αααααααααα για να του απαντήσουμε και εμείς.....ααααααααα....λέει ότι θέλει να κοιμηθεί γι΄ αυτό να του μιλήσουμε σιγά.........αααααα ........όχι λάθος έκανα  μου λεει ότι θέλει να ξυπνήσει γι΄ αυτό πρέπει να του φωνάξουμε δυνατά αααααααααα
Φίλοι μου βλέπω λέξεις κάτω πολλές λέξεις (ρίχνει τα χαρτόνια), αρχίζουν όλες από ααααααααα.....νομίζω να πάρουμε όλοι από μια λέξη και να επιστρέψουμε πίσω στην τάξη.....να την πάρουμε μαζί μας για να θυμόμαστε την χώρα με τα πολλά αααααα
Τα παιδιά κάθονται στον κύκλο και το καθένα λεει την λέξη που κρατά και μαζί  με όλα τα παιδιά φωνάζουμε την λέξη δυνατά, σιγά και την κτυπούμε με παλαμάκια.
Στην συνέχεια για τελική δραστηριότητα πάνω στην αγαπημένη κουβέρτα των παιδιών υπάρχουν σκόρπια πολλά γράμματα και τα παιδιά όλα χορεύουν γύρω από την κουβέρτα, όταν δίνει σύνθημα η νηπιαγωγός ένα παιδί μπαίνει στον κύκλο και παίρνει ένα α

Αξιολόγηση είναι συντρέχουσα. Τα παιδιά αξιολογούνται κατά την διάρκεια του μαθήματος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...