20 Αυγ 2015

Τα λαχανικά



                             Θέμα: Λαχανικά
Διάρκεια: 30΄
Οργάνωση τάξης: Συγκεντρωτική
Μέσα υλικά: Φρέσκα λαχανικά (ντομάτα, αγγουράκι, βαζάνι, πατάτα, κουνουπίδι, πιπέρι, μανιτάρι, αγκινάρα, κρεμμύδι, καρότο)
Στόχοι: Τα παιδιά να είναι σε θέση να
   κατονομάζουν τα διάφορα λαχανικά (βλέποντας, αγγίζοντας)
   περιγράφουν τα διάφορα λαχανικά

Αφόρμηση:
Η νηπιαγωγός βρίσκεται πίσω από το κουκλοθέατρο και κρατώντας μια κούκλα την οποία ονομάζει Δανάη λεει στα παιδιά ότι θα τους πει μια μικρή και αστεία ιστορία που σίγουρα θα τους αρέσει. Αρχίζει λοιπόν την ιστορία με τα λαχανικά χρησιμοποιώντας για κούκλες τα φρέσκα λαχανικά τα οποία έφτιαξε με τρόπο που να μοιάζουν σαν κούκλες-λαχανικά.

Δραστηριότητα 1η
Αφού τελειώσει την ιστορία επανέρχεται η αρχική κούκλα-Δανάη και ρωτά τα παιδιά ποιο ήταν το θέμα της ιστορίας
Μήπως μιλούσε για μικρά παιδάκια??? (προκαλεί τα παιδιά να μιλήσουν)  
Αφού βρουν την απάντηση τα παιδιά (λαχανικά) τότε η μικρή Δανάη ζητά από τα παιδιά να σηκώνονται και θα τους δώσει τους πρωταγωνιστές της ιστορίας για να τους δουν από κοντά έτσι το κάθε παιδί παίρνει από ένα διαφορετικό λαχανικό. Τους δίνει λίγο χρόνο να το παρατηρήσουν και ακολούθως το κάθε παιδί το περιγράφει. Η νηπιαγωγός παρακινεί τα παιδιά με ερωτήσεις να περιγράψουν τα λαχανικά
Τι χρώμα έχει?
Τι όνομα έχει?
Τι σχήμα έχει?
Είναι σκληρό/ μαλακό?
Πως μπορούμε να το φαμε?
..............
Κατακλείδα ερώτηση: πρέπει να τρώμε λαχανικά???

 Αφού μιλήσουν όλα τα παιδιά για το λαχανικό που κρατούν αλλά και για τη σημασία των λαχανικών ακολουθεί η δεύτερη δραστηριότητα


 Δραστηριότητα 2η
Όλα τα λαχανικά τοποθετούνται μέσα σε σακούλα χάρτινη και ένα παιδί με τα μάτια κλειστά, παίρνει ένα λαχανικό από τη σακούλα και προσπαθεί αγγίζοντας το να μαντέψει το όνομα του.

Δραστηριότητα 3η
 Τα παιδιά ζωγραφίζουν το λαχανικό τους

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση είναι συντρέχουσα κατά την διάρκεια του μαθήματος. η νηπιαγωγός παρατηρεί αν οι στόχοι της υλοποιούνται στη πορεία του μαθήματος και ενεργεί αναλόγως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενδοσχολική Βία: "ΚΑΤΑΔΙΔΩ - ΑΝΑΦΕΡΩ" (tattling - reporting)

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/03/antibullying.html ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΚΕΛΣΟ (Antibullying) - ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ...