Πέμπτη, Αυγούστου 20, 2015

Κατοικίδια κι Άγρια Ζώα - Οι Τροφές τους

Σχέδιο Μαθήματος

                                                  Κατοικίδια κι Άγρια Ζώα

                                                          Οι Τροφές τους



Ηλικία Παιδιών: 3-4
Αριθμός Παιδιών: 27

Χρόνος Διδασκαλίας: 35΄

Μέσα - Υλικά

·        Εικόνες κατοικίδιων και άγριων ζώων
·        Δύο καρτέλλες που να γράφουν πάνω "Κατοικίδια ζώα" και "Άγρια ζώα"
·        Κούκλες Κόκορα και Αλεπού

 

Διδακτικοί Στόχοι

Τα παιδιά να:
·        Τα παιδιά να ξεχωρίζουν τα κατοικίδια ζώα από τα άγρια.
·        Να ομαδοποιούν τα ζώα με βάση το κριτήριο που ζουν.
·        Να αναφέρουν τι τρώνε τα κατοικίδια και τι τα άγρια ζώα.

Αφόρμηση
Η νηπιαγωγός εμφανίζει μία κούκλα κουκλοθεάτρου τον κύριο Κόκορα.  Ο κύριος Κόκορας ζητάει από τα παιδιά τη βοήθειά τους, για να βρει τα ζώα που ζουν στη φάρμα του, γιατί εξαφανίστηκαν όλα.  Έρχεται η κυρία Αλεπού και του λέει ότι τα είδε και τις είπαν ότι αποφάσισαν να πάνε να ζήσουν στο δάσος, με τα αλλά άγρια ζώα.  Τότε ο κύριος Κόκορας ζητάει τη βοήθεια των παιδιών για να βρει και πάλι τα ζώα της φάρμας και να τα φέρει πίσω, γιατί όπως λέει δεν μπορούν να ζήσουν στο δάσος. 

Δραστηριότητες

1.     Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά εικόνες διαφόρων ζώων, τόσο κατοικίδιων όσο και άγριων.  Τους ζητάει να κάνουν προβλέψεις για το ποια είναι τα κατοικίδια και ποια τα άγρια ζώα και καλούνται να τα τοποθετήσουν στο φανελογράφο κάτω από την κατάλληλη στήλη.  Η νηπιαγωός έχει ήδη τοποθετήσει καρτέλες που θα γράφουν «Κατοικίδια ζώα» και «Άγρια ζώα», καθώς κι από μία αντίστοιχη εικόνα και τις εξηγεί στα παιδιά.

2.     Έπειτα, έρχεται ο κύριος Κόκορας για να δει αν τα παιδιά βρήκαν τα ζώα της φάρμας του. Αυτός θα διορθώσει τις προβλέψεις των παιδιών και θα λύσει τις απορίες τους.

3.     Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός ζητάει από τα παιδιά να πάνε στις ομάδες τους, χωρίς να τις καρεκλίτσες τους.  Η κάθε ομάδα θα πάρει από έξι ίδιες εικόνες και τα παιδιά καλούνται να ξεχωρίσουν τα κατοικίδια από τα άγρια ζώα, και να σκεφτούν τι τροφές τρώει το ζώο κάθε εικόνας που τους έδωσε η νηπιαγωγός. Οι τρεις εικόνες θα έχουν κατοικίδια ζώα και οι άλλες τρεις άγρια. Η νηπιαγωγός αφήνει τα παιδιά να δουλέψουν στις ομάδες τους για λίγο. Έπειτα, τοποθετεί τις ίδιες εικόνες που έδωσε στα παιδιά, στο φανελογράφο και ζητάει από αυτά να της πουν τις απαντήσεις τους.

4.     Εμφανίζονται τώρα και ο κύριος Κόκορας και η κυρία Αλεπού και λένε στα παιδιά τι τρώει το κάθε ζώο.  Ο Κόκορας λέει τι τρώνε τα κατοικίδια και η Αλεπού τι τρώνε τα άγρια.  Τελικά βγάζουν το συμπέρασμα με τη βοήθεια των παιδιών, ότι τα κατοικίδια ζώα της φάρμας τρώνε σπόρους, λαχανικά και χόρτα, ενώ τα άγρια ζώα μπορεί να τρώνε και άλλα ζώα.


Κλείσιμο

Ο κύριος Κόκορας και η κυρία Αλεπού αποχαιρετούν τα παιδιά και ο ένας τον άλλο και προχωρούν ο ένας στη φάρμα και η άλλη στο δάσος αντίστοιχα.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...