Πέμπτη, Αυγούστου 20, 2015

Αργά – Γρήγορα με Μουσική και Κίνηση

Σχέδιο Μαθήματος

Αργά – Γρήγορα με Μουσική και Κίνηση

Ηλικία Παιδιών: 3 - 4

Αριθμός Παιδιών: 27
Χρόνος Διδασκαλίας: 35’

Διδακτικοί Στόχοι

Τα παιδιά να
·        Αναγνωρίζουν ακουστικά το αργό περπάτημα και τρέξιμο, μέσα από παίξιμο μουσικών οργάνων
·        Αποδίδουν τις κινήσεις των εννοιών
·        Αναγνωρίζουν μέσω των συμβόλων τις έννοιες και να τις εκτελούν κινητικά. 


Αφόρμηση
Η νηπιαγωγός διαβάζει στα παιδιά μια ιστορία, στην οποία περιέχονται οι έννοιες: «Η γριούλα, η κυρα-Μαριώ, διασταυρώνει αργά-αργά το δρόμο (Αργό Περπάτημα.) όπου περνά από δίπλα της μια μοτοσυκλέτα γρήγορα –γρήγορα (Τρέξιμο). Η γριούλα φοβήθηκε πολύ, αλλά συνέχισε να περπατά (Α.Π). Μετά συνάντησε στο πάρκο πολλά παιδιά που έτρεχαν όλο χαρά (Τ). Καθώς έβλεπε τα παιδιά που έτρεχαν χαρούμενα (Τ), ένα σαλιγκάρι περνούσε αργά-αργά (Α.Π.) και παραλίγο να τον πατήσουν.

Ξαφνικά όμως, ακούστηκε η σειρήνα της αστυνομίας, η οποία ήταν πολύ δυνατή και γρήγορη, αφού κυνηγούσε ένα κλέφτη (Τ). Καθώς η αστυνομία κυνηγούσε τον κλέφτη (Τ), διασχίζει το δρόμο η γριά και η αστυνομία αναγκάζεται να σταματήσει. Ο κλεφτης συνεχίζει να τρέχει (Τ) και εξαφανίζεται. Η γριούλα όμως φοβήθηκε και ξεκινά να πάει στο σπίτι της (Α.Π.). Η αστυνομία συνεχίζει να κυνηγάει τον κλέφτη (Τ). Τελικά, η γριούλα κατάφερε να πάει στο σπίτι της, αυτή τη δύσκολη μέρα.  Έτσι, σ’ αυτή την ιστορία, άλλοι έτρεχαν (Τ), άλλοι περπατούσαν αργά (Α.Π.)... και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!»

Η νηπιαγωγός ξαναλέει αποσπασματικά την ιστορία και τα παιδιά καλούνται να κινηθούν ανάλογα με την ιστορία. Καθώς τα παιδιά κινούνται, η νηπιαγωγός παίζει στο ταμπουρίνο αργό περπάτημα και γρήγορο τρέξιμο. Ακολούθως, κάθονται στον κύκλο και τους ρωτάει τι έκαναν όταν έπαιζε το ταμπουρίνο (ότι δηλαδή κάποτε έπαιζε αργά και κάποτε γρήγορα).       

Δραστηριότητες

1.     Η νηπιαγωγός δείχνει τις καρτέλλες με το λαγό και τη χελώνα και ζητάει από τα παιδιά να τις ερμηνέυσουν. Έπειτα, τους ζητάει να εκτελούν τις κινήσεις των ζώων, ανάλογα με το ποια καρτέλα τους σηκώνει.

2.   Το κάθε παιδί έχει καρτέλλα λαγού και χελώνας. Η νηπιαγωγός κτυπάει στο ταμπουρίνο άλλοτε αργά, άλλοτε γρήγορα και ζητάει από τα παιδιά να σηκώσουν την ανάλογη καρτέλλα, σύμφωνα με αυτό που κτυπάει.

3.     Ακολούθως, η νηπιαγωγός κτυπάει στο ντέφι εναλλαγές αργά ή γρήγορα. Ανάλογα με το τι ακούνε, κινούνται. Όταν ακούσουν δυνατό κτύπημα, σταματούν και κάνουν το άγαλμα. 
4.     Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός βάζει το τραγούδι «Βόλτα στο Σώμα» και τα παιδιά καλούνται να εκτελέσουν τις κινήσεις του τραγουδιού, σύμφωνα με τις εναλλαγές του αργά και γρήγορα. 

Κλείσιμο


Τα παιδιά εκτελούν το Goodbye Dance. Δηλαδή, ελεύθερα κινούνται στο χώρο είτε αργά, είτε γρήγορα, όπως αυτά θέλουν να κινηθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...