Πέμπτη, Αυγούστου 20, 2015

Θέμα: Τα κατοικίδια ζώα

                                          Θέμα:  Τα κατοικίδια ζώα

Διάρκεια: 30΄
Οργάνωση τάξης: Συγκεντρωτική
Μέσα υλικά:
   Εικόνες με διάφορα κατοικίδια ζώα
    κουβέρτα
   CD, CD-PLAYER
   Η γατούλα η Σούζη (για το κουκλοθέατρο)
   Ο Μπίλι και ο Αντρέ (για το κουκλοθέατρο)
   Σπιτάκι από πολυστερίνη

Στόχοι: Τα παιδιά να
   Γνωρίσουν τα κατοικίδια ζώα
   Μπορούν να τα ονομάζουν
   Μπορούν να τα περιγράφουν


Αφόρμηση:

Η νηπιαγωγός στο κουκλοθέατρο χρησιμοποιεί δυο εικόνες από δυο ζωάκια (η γατούλα η Σούζη και οι παπαγάλοι, ο Μπίλι και ο Αντρέ). Αρχίζει μια συνομιλία μεταξύ της γατούλας και των παπαγάλων. Η μικρή γατούλα κάθεται μέσα στο κουτί των γραμμάτων και οι παπαγάλοι την ρωτούν τι κάνει εκεί???? Η γατούλα απαντά ότι έχει βαρεθεί στο σπίτι να βλέπει την ομορφιά της στο καθρέπτη και συνεχώς να ακούει αυτούς (παπαγάλους)να την σχολιάζουν επειδή την ζηλεύουν..... έτσι μόλις είδε τον ταχυδρόμο που έβαλε μερικά γράμματα μέσα σκέφτηκε να τα πιάσει να τα πάρει στο σπίτι της σπιτονοικοκυράς πας και έχει καμιά είδηση καλή.... Αρχίζουν συζήτηση ......(αυθόρμητα). .........η γατούλα όμως είναι τόσο περίεργη που θα ανοίξει τα γράμματα........οι παπαγάλοι της λεν  ότι δεν είναι σωστό προς την σπιτονοικοκυρά τους........αυτή όμως επιμένει.......ανοίγει το πρώτο γράμμα και γράφει ότι ζωάκια πολλά ζητούν παρέα και σπιτονοικοκυρά για να τα φροντίζει.....................η γατούλα χαίρεται αλλά οι παπαγάλοι δηλώνουν ότι δεν θέλουν άλλους στο σπίτι.........αυτή έτοιμη φεύγει για να πάει να βρει τα ζωάκια..................


Δραστηριότητα 1η:

Η γατούλα ρωτά τα παιδιά αν θέλουν να την συνοδεύσουν???? φυσικά τα παιδιά απαντούν θετικά, έτσι με την συνοδεία μουσικής η γατούλα ταξιδεύει με τα παιδιά. Αφού κινηθούν λίγο ελεύθερα η γατούλα λεει στα παιδιά ότι βλέπει πολλά ζωάκια........για να ακούσει λίγα (ζητά από τα παιδιά να πουν λίγα ζώα).........όμως τώρα επειδή ήταν κουραστικό το ταξίδι μας θα κάνουμε ένα διάλειμμα να ξεκουραστούμε...(τα παιδιά καλούνται να καθίσουν πάνω στην κουβέρτα και να κλείσουν τα μάτια τους).

Δραστηριότητα 2η:

Η νηπιαγωγός ακολούθως βάζει στο κάθε παιδί μια εικόνα από ένα ζωάκι. Όταν ξυπνήσουν τα παιδιά, βρίσκουν την εικόνα με το ζώο, έτσι η νηπιαγωγός αφού τους δώσει λίγο χρόνο να παρατηρήσουν την εικόνα καλεί ένα – ένα παιδί να μιλήσει λίγο για το ζώο του. Κάνει βοηθητικές ερωτήσεις στα παιδιά
   Μήπως ξέρεις πως το ονομάζουμε?
   Τι χρώμα έχει?
   Έχει πόδια?
   Έχει φτερά?
   Περπάτα?/ πετά?/ πηδά?/ κολυμπά?
   Ξέρετε που ζουν αυτά τα ζώα? Μήπως στην ζούγκλα?

Αφού μιλήσουν όλα τα παιδιά για το ζωάκι τους τότε η γατούλα η Σούζη λεει στα παιδιά ότι θα πάρουν τα ζωάκια όλα στο σπίτι της σπιτονοικοκυράς της γιατί θέλει φίλους για να παίζει!!
Η νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά μια εικόνα από έναν ελέφαντα, λέγοντας τους ότι θα τον πάρει στο σπίτι που μένει η Σούζη.........Κάνει ερωτήσεις στα παιδιά
   Τι λετε παιδιά να πάρω τον ελέφαντα  στο σπίτι???
Η νηπιαγωγός θέλει να προβληματίσει τα παιδιά και με τρόπο να συμπεράνουν ότι τα υπόλοιπα ζώα είναι κατοικίδια ζώα

Δραστηριότητα 3η:
Με συνοδεία μουσικής επιστρέφουν στην τάξη, στο σπίτι της γάτας της Σούζης. Τα παιδιά τοποθετούν το ζώο τους πάνω στο σπίτι της Σούζης (σπιτάκι από πολυστερίνη) 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...