Πέμπτη, Αυγούστου 20, 2015

Θέμα: Η κότα


                                    Θέμα:  Η κότα
Διάρκεια: 30΄
Οργάνωση τάξης: Συγκεντρωτική
Μέσα υλικά:
   Εικόνες
   CD, CD-PLAYER


Στόχοι: Τα παιδιά να
   Παρατηρήσουν την κότα
   Περιγράφουν την κότα λεκτικά

Αφόρμηση:
Η νηπιαγωγός (υποδυόμενη την Κούκλα Δανάη) μπαίνει στην τάξη κρατώντας ένα καλάθι με αυγά. Ρωτά τα παιδιά αν μπορούν να μαντέψουν που βρήκε αυτά τα αυγά?? Αφήνει τα παιδιά να εκφραστούν ελεύθερα αλλά προσπαθεί να τα οδηγήσει στην κότα. Η νηπιαγωγός (Δανάη) τελικά λεει στα παιδιά ότι χτες που ήταν μια τόσο ηλιόλουστη Κυριακή, είχε πάει μια μικρή εκδρομή μέχρι την φάρμα της γιαγιάς.....................Τοποθετεί εικόνες στο φανελογράφο

Δραστηριότητα 1η:
« Νωρίς το πρωί δεν πρόλαβαν να ξυπνήσουν τα ζώα της φάρμας και να που έφτασα εκεί.......και πρώτος παιδιά με καλωσόρισε ο πετεινός  με το δυνατό λάλημα του. Μέσα στο κοτέτσι υπάρχει κίνηση.......τσιμπολογώντας εδώ και εκεί, οι κότες κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις. Για ένα μόνο πράγμα ενδιαφέρονται, ποια θα φαει περισσότερο και πρώτη από όλες»
Προκαλεί τα παιδιά να παρατηρήσουν τις  εικόνες και να τις περιγράψουν

Βοηθητικές ερωτήσεις

   Πού ζουν οι κότες???
   Τι νομίζετε ότι τρωνε????
   Πως τρωνε??
   Πως είναι τα πόδια της?


Ακολούθως συνεχίζει η νηπιαγωγός
« Παιδιά μου και ξέρετε τι είδα που με κατέπληξε...........
ανάμεσα σε όλες αυτές τις κότες έχει μια η οποία είναι η αρχηγός.....τσιμπάει με το ράμφος της όλες τις άλλες και καμιά δεν της επιτίθεται............και κάποιες κότες επειδή φοβούνται τα τσιμπήματα απομονώνονται................
προκαλεί τα παιδιά να παρατηρήσουν τις εικόνες και να μιλήσουν για το τι βλέπουν

Βοηθητικές ερωτήσεις
   Τι είναι το ράμφος?
   Τι απασχολεί τι κότες?
   Τι είναι το τσίμπημα?


Μέσα από την ποικιλία εικόνων που θα τοποθετήσει η νηπιαγωγός στο φανελογράφο αναμένει από τα παιδιά ότι θα εκφραστούν τουλάχιστον γι΄ αυτά που βλέπουν

Τελική δραστηριότητα
Η νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά αν θέλουν να κάνουν ένα ταξίδι μέχρι την φάρμα του παππού της, για να γνωρίσουν τις κοτούλες από κοντά. Έτσι όλα τα παιδιά παίρνουν το ρόλο της κότας και κινούνται ανάλογα με την μουσική. Η μουσική είναι σχετική με το θέμα και τα παιδιά μπορούν να την κάνουν δραματοποίηση πολύ εύκολα. Στο τέλος ζωγραφίζουν πάνω σε πανί την φάρμα με τις κότες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...