Δευτέρα, Αυγούστου 17, 2015

τα Χριστούγεννα

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

 ΣΤΟΧΟΙ:
Γραφή
α) “Αντιγραφή Ευχών από καρτέλες .”
Δίνουμε στα παιδιά καρτέλες με γραμμένες ευχές, όπως ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ και τους ζητούμε να τις αντιγράψουν σε αυτοσχέδιες κάρτες που μπορούν μόνα τους να φτιάξουν, στο μάθημα των Εικαστικών.

Μαθηματικά
α)  «Να  βάλουν  σε  ομάδες  τα  στολίδια  σύμφωνα  με  το  σχέδιο  και  το  χρώμα.»
Στα πλαίσια των εικαστικών δραστηριοτήτων ζητούμε από τα παιδιά να δημιουργήσουν πρωτότυπα στολίδια με υλικά που όλοι έχουμε σπίτι μας, όπως αλουμινόχαρτο ή με ανακυκλώσιμα σκουπίδια ! Αυτό θα γίνει φυσικά με την διαρκή καθοδήγησή μας καθώς και την ανατροφοδότηση / παρέμβαση από τη νηπιαγωγό όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Στη συνέχεια τα στολίδια αυτά μπορούν να τα ομαδοποιήσουν με διάφορα κριτήρια, όπως το χρώμα, το υλικό, το σχήμα κα.

Παιδική Λογοτεχνία & Προφορική  Επικοινωνία
α)  Να  συμμετέχουν  σε  μία  συζήτηση  και  να  ανταλλάξουν  απόψεις.
β)  Να  μάθουν  ευχές  των  Χριστουγέννων.

Μπορούμε να διαβάσουμε στα παιδιά όμορφα χριστουγεννιάτικα διηγήματα ή και παραμύθια και να τα επεξεργαστούμε στη συνέχεια μαζί τους. (προτεινόμενα : Ήρθαν τα Χριστούγεννα, Θ. Παπαθωμά,  Η μαγισσούλα των Χριστουγέννων Ρώσση – Ζαίρη, κα) . Μέσα από την συζήτηση, τα παιδιά αναπτύσσουν το λόγο και τη κρίση τους, ενώ παράλληλα κατανοούν και καλύτερα το νόημα της ιστορίας που ακούστηκε.

Δραματική  Τέχνη
α)  Να  κινηθούν  σύμφωνα  με  τη  μουσική  και  να  παρατηρήσουν  τις  διαφορές  των  κινήσεών  τους  ανάμεσα  σε  ένα  αργό  και  σε  ένα  πιο  γρήγορο  μουσικό  κομμάτι . Αυτό μπορεί να γίνει μετά την επίδειξη κάποιου μικρου βίντεο, ή μετά την αφήγηση κάποιου χριστουγεννιάτικου παραμυθιού, όπου τα παιδιά θα προσπαθήσουν να υποδηθούν τους ρόλους της ιστορίας. (π.χ. τάρανδοι του Αη Βασίλη, ξωτικά, καλικάντζαροι κα)
β)  Να  απομνημονεύσουν   τα  ποιήματα  και  να  αποδώσουν  τους  ρόλους  τους  για  τη  Χριστουγεννιάτικη  γιορτή.

Μουσική
α)  Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα. Να  γνωρίσουν  τα  Χριστουγεννιάτικα  και  τα  Πρωτοχρονιάτικα  κάλαντα.
β)  Να  γνωρίσουν  τα  κάλαντα  διάφορων  περιοχών  της  Ελλάδος. (αφού πρώτα τα ακούσουμε από κάποιο
cd)
γ)  Να  μάθουν  Χριστουγεννιάτικα  τραγούδια  άλλων  χωρών.

Ιστορία & Λαϊκή  Παράδοση
α)  Να  γνωρίσουν  πληροφορίες  για  τη  γέννηση  του  Ιησού.
β)  Να  γνωρίσουν  πληροφορίες  για  τον  Άγιο  Βασίλειο.
γ)  Να  γνωρίσουν  τα  ήθη  και  τα  έθιμα  του  λαού  μας  για  τα  Χριστούγεννα
δ)  Να  γνωρίσουν  τα  ήθη  και  τα  έθιμα  άλλων  χωρών  για  τα  Χριστούγεννα.
ε)  Να  μάθουν  πληροφορίες  για  τους  καλικάντζαρους από λαϊκές ιστορίες .
Μπορούμε να καλέσουμε στο σχολείο μας κάποιο γέροντα της περιοχής ή τον ιερέα της ενορίας μας, για να μας διηγηθεί κείνος την γέννηση του Χριστού με δικά του λόγια. Η αφήγηση  αυτή πάντα γοητεύει τα παιδιά ενώ παράλληλα μπορούμε να του κάνουμε ερωτήσεις και τον Άγιο Βασίλειο και το έργο του.  Επιπλέον, μπορούμε να του ζητήσουμε να μας πει πως ήταν τα δικά του παιδικά Χριστούγεννα και τι διαφορές είχαν με τα σημερινά.

Αγγλικά
  Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, στην ώρα του μαθήματος των Αγγλικών, τα παιδιά μπορούν…
α)Να  μάθουν  στα  αγγλικά  Χριστουγεννιάτικες  ευχές.
β)  Να  μάθουν  κάποιες  αγγλικές  λέξεις. (Christmas, New  year ) κ. λ. π.
γ)  Να  μάθουν  τραγούδια  στα  αγγλικά. (
We wish you a merry Christmas, κα)

Η/Υ
α)  Να  μάθουν  χρησιμοποιώντας  το  διαδίκτυο  πληροφορίες  για  το  χωριό  του  Άι  Βασίλη.
β)  Να  αντιγράψουν  στον  υπολογιστή  λέξεις  και  ευχές  για  τα  Χριστούγεννα.
Αναφερόμενοι κυρίως στα νήπια, θα μπορούσαμε να προτείνουμε στα παιδιά να μας μαζέψουν, με την βοήθεια των γονιών τους, πληροφορίες από το διαδίκτυο για τα Χριστούγεννα άλλων χωρών, για ήθη και έθιμα άλλων λαών, για την εμφάνιση και τον ρόλο που έχει ο Άγιος Βασίλης σε άλλες χώρες του κόσμου, κα.. Παράλληλα, προγράμματα όπως  το  Kidspiration  & και το Inspiration ενδείκνυνται  για παιδαγωγικό παιχνίδι των παιδιών στον υπολογιστή, αφού μπορεί εκεί η νηπιαγωγός να δημιουργήσει ευχάριστα περιβάλλοντα προσομοιωμένα στα δεδομένα της τάξης της.

Μαγειρική:
α)  Να  ετοιμάζουν με την βοήθεια της νηπιαγωγού – και πιθανόν και κάποιων μαμάδων , αν έχουν την διάθεση – νόστιμα χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα, όπως είναι τα  μελομακάρονα  και  οι κουραμπιέδες.

Εικαστικά
α)  Στα εικαστικά τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν άπειρες όμορφες και πρωτότυπες κατασκευές χωρίς ιδιαίτερο κόπο, που θα τα γεμίσει χαρά και ικανοποίηση. Μάλιστα, στη συνέχεια, μπορούν να τα χαρίσουν σε κάποιο ορφανοτροφείο ή γηροκομείο, ώστε με αυτό τον τρόπο να δώσουν και ακόμα μεγαλύτερη χαρά, σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη τέτοιες μέρες.
Παραδείγματα κατασκευών είναι τα παρακάτω:
α)  Χριστουγεννιάτικο  στεφάνι  από  χαρτόνι
β)  Δέντρο  από  μπάλες  και  δεντράκια  για  στολίδια.
γ)  Ομαδική  εργασία  Χριστουγεννιάτικο  τοπίο
δ)  Έλκηθρο  με  τάρανδο ( και  ομαδική )
ε)  Κατασκευή  Άι  Βασίλης
στ)  Φτιάχνουμε  στολίδια  από  διάφορα  υλικά
ζ)  Χριστουγεννιάτικες  Κάρτες
η)  Κατασκευή  καμπανούλες
θ)  Κατασκευή  αγγελάκια
ι)  Κατασκευή  ημερολόγια
κ)  Κατασκευή  Αγγελάκια  από  χαρτόνι  κάνσον


( Σχετικές εικόνες έχω επισυνάψει σε προηγούμενο mail )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...