17 Αυγ 2015

Τα Δέντρα - Πηγή Ζωής

              Τα δέντρα  - Πηγή Ζωής για όλους μας 



ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ: Να κατανοήσουν τα παιδιά την αξία του δέντρου και του δάσους για τον άνθρωπο, τα ζώα και τα πουλιά.

ΣΤΟΧΟΙ:
  1. ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ:τα παιδιά να:
*       Γνωρίσουν τα μέρη του δέντρου (ρίζες, κορμός, κλαδιά, φύλλα, καρπός)
*       Μάθουν για τα είδη των δέντρων (καρποφόρα, δασικά, καλλωπιστικά, φυλλοβόλα, αειθαλή)
*       Αναφέρουν τις συνθήκες βλάστησης και ανάπτυξης ενός δέντρου
*       Γνωρίσουν τις ωφέλειες που αποκομίζουμε από τα δέντρα και να κατανοήσουν την χρησιμότητα τους
*       Γνωρίσουν τι υπάρχει μέσα σ’ένα δάσος (δέντρα , πουλιά, ζώα, ερπετά, έντομα, λουλούδια, θάμνοι, ποτάμια, λίμνες)
*       Αναφέρουν τις ωφέλειες που απορρέουν από τα δάση (ομορφιά, καθαρός, αέρας, οξυγόνο, ξυλεία, χαρτί, βότανα, καρποί κλπ)
*       Γνωρίσουν τα επαγγέλματα του δασοφύλακα, του ξυλοκόπου και του πυροσβέστη
*       Απαριθμούν τους κινδύνους που απειλούν το δάσος ( πυρκαγιά, σκουπίδια, κυνηγοί)
*       Γνωρίσουν τη χλωρίδα και την πανίδα της Κύπρου μας
*       Μάθουν για την καταστροφή των δασών μας κατά την τουρκική εισβολή

  1. ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: τα παιδιά να:
*       Καταστούν ικανά  μιμούνται τα δέντρα ( τα δέντρα μεγαλώνουν, τα κλαδία σπάζουν, κουνιούνται, λυγίζουν κτλ)
*       Κινηθούν σε διάφορους μουσικούς ρυθμούς
*       Εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τις διάφορες εικαστικές δραστηριότητες, μουσική και κίνηση, ηχοεικόνες και ηχοϊστορίες, θεατρικό παιγνίδι, λογοτεχνία, ποίηση
*       Γνωρίσουν και αναπαραστήσουν με τη φωνή και τα μουσικά όργανα τους ήχους του δάσους

  1. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: τα παιδιά να:
*       Αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στα δέντρα
*       Ευαισθητοποιηθούν στο θέμα προστασίας των δασών
*       Εκτιμήσουν όλες τις χαρές που μας προσφέρει η φύση ( ηρεμία, υγεία, τροφή, προϊόντα κτλ)



ΜΕΣΑ:
*       Εικόνες
*       Βιβλία και περιοδικά
*       Φωτογραφίες
*       Πραγματικά δεντράκια, σπόροι, μοσχεύματα, παραφυάδες
*       Φιγούρες δέντρων
*       Ξύλα
*       Καρποί, κλαδιά και φύλλα των δέντρων (συλλογές)
*       Ποιήματα, τραγούδια
*       Ιστορίες, παραμύθια, κουκλοθέατρα
*       Διδακτικά παιγνίδια
*       Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
*       CD, CD ROM, DVD



ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
*       Σχεδιασμός ιστοδιαγράμματος από τα παιδιά
*       Σχεδιασμός ιστοδιαγράμματος από τις Νηπιαγωγούς
*       Επισκέψεις: στη γειτονιά, στο δασικό φυτώριο, σε δάσος, σε συσκευαστήριο φρούτων , σε εργοστάσιο χυμών, σε επιπλοποιείο, στο πάρκο των δασονόμων
*       Επίδειξη κατάσβεσης πυρκαγιάς από πυροσβέστες
*       Συλλογή φύλλων, καρπών, σπόρων,  εικόνων και φωτογραφικού υλικού
*       Κατασκευή μακέτων
*       Ατομικές και ομαδικές ζωγραφιές
*       Δημιουργία γωνιάς για το δάσος
*       Φύτεμα σπόρων και δέντρων, κατασκευή θερμοκηπίου
*       Αυτοσχέδιες ιστορίες και ποιήματα
*       Παρασκευή κέικ πορτοκαλιού, αμυγδαλωτών, μαρμελάδας, λεμονάδας, γλυκού, τρουφών
*       Ανακύκλωση χαρτιού
*       Έκδοση περιοδικού



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενδοσχολική Βία: "ΚΑΤΑΔΙΔΩ - ΑΝΑΦΕΡΩ" (tattling - reporting)

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/03/antibullying.html ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΚΕΛΣΟ (Antibullying) - ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ...