Τρίτη, Ιανουαρίου 31, 2017

Το δέντρο της ζωής - εφαρμογή (Τ.Π.Ε.)

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/01/blog-post_31.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/SgePI+(%CE%A0%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF+%CE%9D%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF)

The Tree of life ή αλλιώς το δέντρο της ζωής είναι μια εξαιρετική τρισδιάστατη εφαρμογή  στο διαδίκτυο (http://www.wellcometreeoflife.org/) για το πως από τα βακτήρια δημιουργήθηκαν οι πρώτοι οργανισμοί και τα πρώτα έμβια όντα. Μπορείτε να πάρετε και μια ιδέα από το παρακάτω βίντεο. Το ωραίο είναι πως διαλέγετε εσείς ή τα παιδιά σε ποιο έμβιο ον θέλουν να εστιάσουν. Η έμπνευση είναι από το σχέδιο για το δέντρο της ζωής του  Δαρβίνου.


Το πρόγραμμα έχει πολλές πληροφορίες και υλικό (στα αγγλικά βέβαια) ενώ μπορείτε να παρέμβετε όπως θέλετε. 

Κυριακή, Ιανουαρίου 29, 2017

Ο Παραμυθάς -- επ 20 «Πώς φτιάχτηκαν τ' αστέρια»

ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ

http://5onipiagogeiodramas.blogspot.gr/2015/10/blog-post_26.html



Την επόμενη  μέρα εντοπίσαμε τα αέρια.Καταλήξαμε   ότι όλα τα πράγματα γύρω μας λέγονται υλικά σώματα και τα χωρίζουμε σε τρεις κατηγορίες.

Τα στερεά δεν αλλάζουν σχήμα όπου και αν τα βάλουμε.

ΤΑ 3 ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΟΣ Ο ΛΥΚΟΣ - ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΥΛΙΚΩΝ

VINEGAR ROCKET Ρουκέτα με ξύδι και σόδα

https://www.youtube.com/watch?v=XdV2rV1D0cQ
Αποτέλεσμα εικόνας για VINEGAR ROCKET Ρουκέτα με ξύδι και σόδα

Οδηγίες για κατασκευή ρουκέτας με πλαστικό μπουκάλι Κοκα κόλα, ξύδι και μαγειρική σόδα.

πείραμα αέρα

5ο Νηπιαγωγείο Δράμας - Φυσικές Εαπιστήμες

ΣΤΕΡΕΑ ΥΓΡΑ ΑΕΡΙΑ

Τετάρτη, Ιανουαρίου 25, 2017

Ηφαίστειο ★ Μαθαίνω και δημιουργώ ★

Αποτέλεσμα εικόνας για Ηφαίστειο ★ Μαθαίνω και δημιουργώ ★
https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_1594964719&feature=iv&src_vid=dFkO16B55g8&v=t5olyxTfVew


Η Αναστασία ανοίγει ηφαίστειο της σειράς μαθαίνω και δημιουργώ, αναπαράγει ηφαιστειακές εκρήξεις. Διασκεδάστε κάνοντας πειράματα και ανακαλύπτοντας αληθινά ηφαιστειακά πετρώματα! 

Τρίτη, Ιανουαρίου 24, 2017

Δεινόσαυροι

Αποτέλεσμα εικόνας για Δεινόσαυροιhttp://pythagoreionip.blogspot.gr/search/label/%CE%94%CE%95%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A3%CE%91%CE%A5%CE%A1%CE%9F%CE%99


Στο μπλογκ της Μπλάνκα βρήκα πολύ ενδιαφέρον υλικό σχετικό με την προϊστορία και τις Τ.Π.Ε.
Θα το βρείτε συγκεντρωμένο στον εξής σύνδεσμο:
http://laclasedemiren.blogspot.gr/search/label/Proyecto%20LA%20PREHISTORIA

Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο:

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/01/blog-post_26.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/SgePI+(%CE%A0%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF+%CE%9D%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF)




Φτιάχνω τη χρονογραμμή της προϊστορίας


Αποτέλεσμα εικόνας για dinosaurs clipartΌλα ξεκίνησαν πριν λίγο καιρό με τον κύριο Δεινοσαυρίδη, το γράμμα του, τα απολιθώματά του και το πλούσιο υλικό που  έστειλε.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/01/blog-post_2.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/SgePI+(%CE%A0%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF+%CE%9D%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF)


ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

http://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/02/blog-post_66.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/SgePI+(%CE%A0%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF+%CE%9D%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF)


Ο προϊστορικός άνθρωπος

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο προϊστορικός άνθρωποςhttp://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/02/blog-post_5.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+blogspot/SgePI+(%CE%A0%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF+%CE%9D%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF)

Πείραμα 🎈 Φουσκώνουμε μπαλόνια με σόδα και ξύδι 🎈 Φωτιζόμενα μπαλόνια 🎈

Πείραμα🌺 Ουράνιο τόξο από πολύχρωμο αφρό 🌺

Teacherland Education

ΤΟ ΖΑΧΑΡΕΝΙΟ ΦΙΔΙ

Πείραμα με σόδα, άμμο και οινόπνευμα:

https://www.youtube.com/watch?v=_mLW2WRGoL4Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΟ ΖΑΧΑΡΕΝΙΟ ΦΙΔΙ

O κύκλος του νερού

atlas movies

φως και υλικά σώματα


Τα playmobil παίζουν θέατρο: 

https://www.youtube.com/watch?v=0FyTXzWhjNs
Αποτέλεσμα εικόνας για φως

Κυριακή, Ιανουαρίου 15, 2017

The_Wind_Catchers

Πείραμα:

Υπάρχει αέρας γύρω μας; Πώς μπορούμε να τον "δούμε"....?

https://vimeo.com/191264487

Αποτέλεσμα εικόνας για αερασ

Πως δημιουργείται το ουράνιο τόξο;

Πείραμα από παιδιά νηπιαγωγείου: 

https://vimeo.com/199363916


Picture
        Το ουράνιο τόξο είναι ένα οπτικό φαινόμενο, ένα τέχνασμα φωτός και εμφανίζεται μόνο όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες. Οι ακτίνες του Ήλιου πρέπει να πέφτουν πίσω σου και οι στάλες της βροχής μπροστά σου. Επειδή χρειάζεται έντονο φως για να σχηματιστεί το ουράνιο τόξο, σημαίνει πως η βροχή θα έχει κοπάσει.
       
        Στα 578 π.χ., ο Αναξιμένης, Έλληνας φιλόσοφος, παρατήρησε τη σχέση μεταξύ του Ουράνιου Τόξου και του Ήλιου. Αντί να αποδώσει το τόξο σε ουράνιες δυνάμεις, πρότεινε ότι τα σύννεφα αλλάζουν την πορεία του ηλιακού φωτός και παράγουν το τόξο των χρωμάτων. Πρώτος ο Αριστοτέλης συνέλαβε την ιδέα ότι το ουράνιο τόξο δεν είναι υλικό αντικείμενο που κρέμεται από τον ουρανό, αλλά ένα φυσικό φαινόμενο. Χρησιμοποίησε προσεκτικά την τότε γεωμετρία, αλλά λάθος φυσικούς νόμους, για να εξάγει το κυκλικό σχήμα του τόξου. Σταδιακά, οι ενασχολούμενοι με αυτό λόγιοι και φιλόσοφοι άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι τόσο το φαινόμενο της ανάκλασης όσο και εκείνο της διάθλασης είχαν κάποιας μορφής σχέση με το φαινόμενο του ουράνιου τόξου. Την πρώτη ικανοποιητική εξήγηση έδωσε ο Καρτέσιος κατά τον 18ο αιώνα. Σύμφωνα με την θεωρία του το ουράνιο τόξο παράγεται από τις ακτίνες που πέφτουν πάνω στα σταγονίδια και που ανακλούνται στην εσωτερική τους επιφάνεια τουλάχιστον μια φορά. 

        Όταν το φως πέφτει πάνω από τους ώμους σου και κτυπά το εξωτερικό περίβλημα της υδάτινης σταγόνας διαθλάται, δηλαδή «λυγίζει» γιατί το νερό είναι πιο πυκνό από τον αέρα. Το λευκό φως αποτελείται από κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε, γαλάζιο και βιολετί χρώμα. Τα χρώματα είναι απλά φως με διαφορετικά μήκη κύματος. 

        Αυτό σημαίνει ότι τα διαφορετικά μήκη κύματος (ή χρώματα) ανακλώνται σε διαφορετικές κατευθύνσεις, αφού εισχωρήσουν στη σταγόνα. Αυτό που πριν αποτελούσε μια λευκή ακτίνα φωτός χωρίζεται στα χρώματα που το αποτελούν και το καθένα παίρνει διαφορετική κατεύθυνση. Μέσα στη σταγόνα της βροχής, οι ακτίνες των χρωμάτων συγκρούονται με το εσωτερικό τοίχωμα της και μετά από διάθλαση βγαίνουν έξω από τη σταγόνα (σχήμα 1). 

Picture

Σάββατο, Ιανουαρίου 14, 2017

Φως & Χρώματα


ενδιαφέρον βίντεο - καρτούν για το μέγεθος της σκιά μέσα στην ημέρα
 στα αγγλικά: 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΧΡΩΜΑΤΑhttps://www.youtube.com/watch?v=tkAgPBPlAj0


Τα χρώματα: ανάλυση, απόχρωση, σύνθεση!

http://etsakanika.blogspot.gr/2014/10/blog-post_22.html

ΦΩΣ ΚΑΙ ΣΚΟΤΑΔΙ

http://magikokapelo.blogspot.gr/2013/02/blog-post_28.html


η αξιολόγηση των παιδιών στο πρόγραμμα etwinning-young scientists

http://www.slideshare.net/sofialivaditi/young-scientists-64035346?ref=http://blogs.sch.gr/2nipskyrou/%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-etwinning-2015-16/

Οι στόχοι της Περιγραφικής Αξιολόγησης

Με την εισαγωγή της περιγραφικής αξιολόγησης επιδιώκουμε πολλαπλούς στόχους:
    oloi
  • Να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αντιληφθούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους, να αναπτύξουν τα πρώτα και να αντιμετωπίσουν τα δεύτερα.
  • Να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο που θα βοηθήσει στην αυτοαξιολόγηση των μαθητών μας.
  • Να αποτυπώσουμε και να προσδιορίσουμε επακριβώς τους διδακτικούς τους στόχους και να συσχετίσουμε τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών με αυτούς.
  • Να διευκολύνουμε τη διαμόρφωση ενιαίας εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής της σχολικής μονάδας αφού τα γενικά και τα ειδικά κριτήρια που αποτυπώνονται στα φύλλα περιγραφικής αξιολόγησης κάθε μαθήματος, θα χρησιμοποιούνται από όλους τους εκαπδιευτικούς που διδάσκουν το μάθημα.
  • Να δώσουμε ακριβές και σαφές περιεχόμενο σε όλους τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών.
  • Να αντιμετωπίσουμε την πίεση που υφίστανται τόσο οι καθηγητές όσο και μαθητές από την κοινωνική απαίτηση για υψηλούς βαθμούς με οποιοδήποτε κόστος
  • Να απελευθερώσουμε το εκπαιδευτικό έργο και κατ’ επέκταση το σχολείο από το ρόλο του μηχανισμού επιλογής

Parents do experiments!!

https://www.youtube.com/watch?v=cNcHg4mwpE0


Eμπλεκόμενοι και οι γονείς στο πρόγραμμα , παρουσιάζουν πειράματα , μαζί με τα παιδιά . 
Σχετική εικόναΕδώ βλέπουμε τον Νικηφόρο με τον μπαμπά του να μας παρουσιάζουν μπαταρία από λεμόνι!!

https://www.youtube.com/watch?v=mLsnVFvCscQ

https://www.youtube.com/watch?v=sa_tTb1uQFs


https://www.youtube.com/watch?v=Cwt1Kx8tOfA

https://www.youtube.com/watch?v=fKU4wYyPgfU

https://www.youtube.com/watch?v=_EenerkGxUM

https://www.youtube.com/watch?v=N03hygSMZ5U



Οι σοφοι της Αρχαιότητας - Φ.Ε.

Η δίκαιη κούπα του Πυθαγόρα

https://www.youtube.com/watch?v=2EE3wD6rfY0


Αποτέλεσμα εικόνας για Η δίκαιη κούπα του ΠυθαγόραΗ «κούπα του Πυθαγόρα» ή αλλιώς «δίκαιη κούπα» που κατασκεύασε ο Σάμιος φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής είχε ως στόχο την υπόδειξη και την τήρηση του μέτρου, «μέτρον άριστον».
Η «δίκαιη κούπα», η οποία χρονολογείται περίπου από τον 6ο αιώνα π.Χ., είναι ένα αριστούργημα της υδραυλικής τεχνολογίας των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και ένα μέσο διδαχής. Πέρα από τον περιορισμό της κατανάλωσης κρασιού μέσα από ένα «έξυπνο ποτήρι», ο Πυθαγόρας ήθελε να διδάξει στους μαθητές του την εγκράτεια και την τήρηση του μέτρου. Οταν ξεπερνιέται το μέτρο πρόκειται για «ύβρις», η οποία έχει ως αποτέλεσμα την τιμωρία, «τίσις». Ολοι οι άνθρωποι οφείλουν να απολαμβάνουν με μέτρο όσα τους παρέχονται δίχως να επιζητούν εναγωνίως περισσότερα.
Πώς λειτουργεί: Στο εσωτερικό της υπάρχει χαραγμένη μία γραμμή, η οποία οριοθετεί την ποσότητα του κρασιού. Αν ο χρήστης δεν υπερβεί τη γραμμή, τότε μπορεί να απολαύσει το «ποτό» του. Ωστόσο, αρκεί μία παραπάνω σταγόνα για να ξεπεράσει τα όρια της γραμμής και τότε η κούπα να αδειάσει, χύνοντας όλο το κρασί από τη βάση της.
Ο μηχανισμός της: Στο κέντρο της κούπας υπάρχει μία στήλη που είναι τοποθετημένη πάνω από έναν σωλήνα που οδηγεί στο κάτω μέρος της. Οσο γεμίζει η κούπα, παράλληλα η στάθμη του κρασιού ανεβαίνει και στο εσωτερικό της κεντρικής στήλης. Από τη στιγμή που το υγρό δεν ξεπερνά την οριοθετημένη γραμμή δεν δημιουργείται κανένα πρόβλημα. Μόλις, όμως το υγρό υπερβεί τη γραμμή, τότε τα μόριά του παρασύρουν το ένα το άλλο, έχοντας ως αποτέλεσμα το άδειασμα της κούπας. Η κατασκευή του Πυθαγόρα ακολουθεί το νόμο που ανέπτυξε ο Pascal αιώνες αργότερα για τα συγκοινωνούντα δοχεία.


Εύρηκα - Εύρηκα!!

https://www.youtube.com/watch?v=Xuda3H_5ZHg

Μία φορά κι ένα καιρό ήταν η επιστήμη:

Να παίξω λίγο ακόμα μαμά;

  Πριν 30 χρόνια ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (1991) διακήρυξε το παιχνίδι ως «καθολικό και αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της παιδικής ηλικίας», η ...